Gezond eten..

Soms moet je de balans in je lichaam herstellen. Door gezonder te eten.. Wist je dat broccoli werkt tegen rimpels en doperwtjes liftend werken..? Ook wortels, druiven, olijven, appels en granaatappel zitten vol antioxidanten! Wat moet je eten…

Eet veel groentes en fruit
In groente en fruit zitten enorm vol met antioxodianten die je lichaam, en zo dus ook je huid goed beschermt tegen huidveroudering. Probeer hierin elke dag zo veel mogelijk te variëren. Wissel ook de groentes af, varieer in kleuren en bereiding. Zo kun je groentes stomen, koken of wokken. Wist je dat klein fruit het beste is om te eten? Bijvoorbeeld de bosbessen, aardbeien en frambozen. Ze zijn klein waardoor ze minder fruitsuiker bevatten en enorm veel antioxidanten. Ook bevatten deze besjes ellagine zuur, wat afbraak van het collageen tegen houd.

Gebruik veel kruiden
Kruiden zijn helend voor je lichaam en maakt zo ook nog eens jouw eten goed op smaak. Daarnaast zijn kruiden rijk aan vitamines en mineralen die ook je lichaam goed beschermt tegen invloeden van buitenaf. Veel kruiden voeden en herstellen het immuunsysteem van je lichaam en de inwendige organen. Hierdoor kunnen ze beter genezen en functioneren zoals oorspronkelijk bedoeld is.

Eet gezonde vetten
Eet vette vis, olijfolie, avocado, noten en zaden. Deze vetten zijn rijk aan omega 3. Omega 3 houdt de celwand intact zodat water en voedingstoffen goed de huid kunnen bereiken. Daarnaast bied de huid een betere weerstand tegen schadelijke stoffen en ontstekingen. Margarine is erg ongezond omdat een heel erg bewerkt product is. Hierdoor bevat het veel transvetten. Een betere keuze daarvoor is kokosvet of roomboter. Ook koken kun je het beste doen in palmvet of kokosolie. Deze worden bij verhitting boven de 25 graden niet schadelijk. Andere oliën zoals olijfolie of zonnebloem olie oxideren wat erg belastend is voor je lichaam.

Mijd zoveel mogelijk brood, tarwe en pasta
Tarwe bevat snelle suikers die de suikerpieken sneller laten stijgen. Dit beïnvloed de talgproductie van je huid waardoor je sneller last kan krijgen van onzuiverheden in je huid zoals mee-eters .Betere keuzes voor tarwe zijn spelt, haver en zilvervliesrijst. Haver werkt daarnaast juist ontstekingsremmend.

Water
Water kan natuurlijk niet achterblijven in een gezond voedingspatroon! Drink minimaal 2 liter water per dag en eet veel groentes waar ook weer veel vocht terug in is te vinden

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s